Adres:
Sint-Jansbergsesteenweg 97, 3001 Heverlee

Rekeningnummer:
BE14 0014 7350 6283

Mail:
info@breeze.be

© Breeze 2017

Loading...

Bram Slootmans op Touché

2017-10-09T20:06:16+00:00

Op 21 oktober is het zo ver: de aftrap van een nieuw & vernieuwd Touché Seizoen. Kobus Kok komt spreken, en Bram Slootmans leidt de aanbidding. Wij gingen alvast even kennismaken met Bram. 

Kennismaken, het is te zeggen hé… Mogen we zeggen dat je al lang geen onbekende meer bent voor het Breezepubliek?
Dat hangt er van af hoe jong (of oud) je bent *lacht*. Toen ik 18 was ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met Breeze toen ik gevraagd werd om elektrische gitaar te komen spelen in Hasselt. Samen met m’n goede vriend Andy heb ik vijf seizoenen lang de “A Prayer Evenings” in goede banen geleid en in die tijd de eerste “Breeze-band” opgericht. Vanuit die band is later “inU” ontstaan. Met die band heb ik het hele land mogen doorkruisen met het verlangen om eigen geschreven Nederlandstalige liedjes in onze kerken te zien verschijnen. Maar misschien kan je me ook kennen als één van de worshipleaders bij Alivekerk in Leuven of gewoon als Bram uit Hasselt, getrouwd met Viv en vader van Lore, Jorim & Jaro.

En nu sta je voor de eerste keer alleen op het podium!
Ja… best spannend hoor. Helemaal alleen ga ik niet komen. Ik neem nog enkele vrienden mee. Na 9 jaar inU had ik het idee en het gevoel dat ik een andere weg moest op gaan. Welke weg of vorm het precies gaat krijgen weet ik nu nog niet, maar spelen op Touché zie ik zelf als een deel van die zoektocht naar wat ik als “Bram” wil vertellen. Eigen liedjes ga ik blijven maken, dus komen luisteren naar een avond met Bram is altijd een verrassing.

Waar gaat aanbidding volgens jou eigenlijk over?
In Openbaring 4:8 lezen we dat er dag en nacht “wezens” zijn bij de troon van God die Hem de hele tijd aanbidden met de woorden “Heilig, heilig, heilig is God, de Heer, de almachtige, die was, die is en die komt”. Telkens als dat gebeurt zien we in het vers erna dat de 24 oudsten buigen en hun kronen neerleggen voor de troon van God in aanbidding voor onze grote God.  Ik geloof in Jezus, in Zijn verlossing en bijgevolg dat ik ook op een dag voor Gods troon ga komen. Wat dan overblijft is aanbidding en adoratie. Dan denk ik dat we daar best in dit leven al flink op kunnen oefenen en ons voorbereiden. Een aantal van mijn communicatiemiddelen daarbij zijn muziek, klanken en woorden. Worship zie ik als een bediening, het muziek spelen als een talent dat ik van God heb gekregen. Het enige wat ik doe is mezelf dienstbaar opstellen en die talenten terug gebruiken voor het Koninkrijk van God om mensen op een avond als Touché even mee te nemen naar de troon van God. Soms met een groot feest, soms heel intiem. Ik kijk er echt naar uit.

Op de eerste Touché in oktober zullen we het jaarthema van Breeze, metamorfose, lanceren. We worden door Liefde veranderd. Wat betekent dat voor jou?
Voor mij betekent dat dat God me al kende voordat ik bestond. Dat Hij een plan met me heeft en als een Vader voor me wilt zorgen. Dat betekent dat ik een vorm van liefde mag ervaren die ik van niemand hier op aarde kan ervaren. Soms vanop een afstand, soms heel dichtbij. Soms als een zwak vlammetje, soms als een heel groot vuur. Maar altijd daar. God liet Zijn Zoon sterven voor mijn zonden.. Dat betekent dat ik van mijn kant niets anders kan doen dan elke dag opnieuw te zeggen: “Vader ik hou van U”.

Je staat dit Breeze seizoen op de twee Touché’s, wat hoop je te gaan zien gebeuren op deze avonden?
Mijn hoop is dat de mensen die gaan komen meer van Gods liefde mogen ervaren, op welke manier dan ook. Misschien houdt dat in dat God bij de ene spreekt als een zachte bries, en misschien bij de andere ingrijpt en zijn of haar leven helemaal overhoop gooit. Ik geloof dat God hele speciale dingen wilt gaan doen en mijn boodschap & hoop is dat we onszelf daarvoor willen openstellen.

Bedankt Bram, we zien er samen met jou heel erg naar uit!